Tuesday, December 23, 2014

The Pervert's Guide to Cinema / Филмовият наръчник на един извратен

http://www.imdb.com/title/tt0828154/?ref_=nv_sr_3
My rating: 9


An episode of our walk in the world of cinema, which was missing in our blog. Slavoj Zizek breaks through his philosophical gaze directorial ideas and techniques, plunging us into an ontology of the film, a philosophy of the cinema.

Revealing us (again ontologically) the position in which we are when we watch movies, the relationship between our reality and our imagination (the movie), transferring the last two in the film, revealing the minds of male and female characters, walking along the edges of our notion of normality and last but not least, presenting to us great directors.

Indeed, the focus here is on the ideas of film art, not the techniques that it uses. Chronologically used titles implicating us in reasoning Zizek, who, was sensed, stressed the Freudian psychoanalysis. And so on and so forth.

It is certain that more great names (e.g. Kurosova, Wenders and many others) are not affected, but the disclosure of directorial techniques and accents allow us alone to carry them on any other title.



Епизод от разходката ни в света на киното, който липсваше до момента на нашията блог. Славой Жижек пречупва през философският си поглед режисьорските идеи и похвати, въвличайки ни в една онтология на филма, една философия на киното.

Разкривайки ни (пак онтологически) позицията, в която сме когато гледаме филм, връзката между реалността ни и въображението ни, прехвърляйки последните две във филма, разкривайки съзнанията на мъжките и женските съзнания, разхождайки се по краищата на понятието ни за нормалност и не на последно място, представяйки ни велики режисьори.

Наистина фокусът тук е върху идеиния план на филмовото изкуство, а не върху похватите, които то използва. Хронологически са използвани заглавия, въвличащи ни в разсъжденията на Жижек, които, усети си, наблегнаха на Фройдовата психоанализа. И така нататък, и така нататък.

Сигурно е, че още велики имена (например Куросова, Вендерс и много други) не са засегнати, но разкриването на режисьорските похвати и акценти ни позволява сами да ги пренесем върху всяко едно следващо заглавие.



No comments:

Post a Comment