Wednesday, December 24, 2014

The Pervert's Guide to Ideology / Идеологическият наръчник на един извратен

http://www.imdb.com/title/tt2152198/?ref_=fn_al_tt_1
My rating: 9



This guide is also highly rated in comparison with the film guide. Although abstracted in more to the theory and the world of ideas, than to the movies again it introduces us to the field of film art by already well known manner.
 
I dare say that the selection of movies here is better. Some movies and directors that were missed in the previous guide were caught up and the final result is quite satisfactory. The opposition, which this time Zizek introduces to us is between free choice and hidden orders, which implicitly enshrined in its variants. Making a kind of circular proof, starting from one place and returning again to the starting position, the modern philosopher has moved us a step forward in iconic films concerning the relationship of the nondescript subject and revealing over him multiple authorities. In this mental shift The Castle of Kafka was moved to Brazil, The Taxi Driver dispensed justice, Titanic was named the edge of the abyss, which does not divide the love of the two lovers, but rather immortalises it,  attempts to live another life were made, possibly away from a career in the army and so on, and so forth.

Slovenian humor on an abstract level. Mitigating the impact of Freud to raise that of Marx and Lacan. Reveals us the opportunity for a new way to watch every film, being critical of the surrounding habitat and to remain fully authentic. Ladies and gentle man - Zizek!



И този наръчник получава висока оценка, в сравнение с филмовия наръчник. Макар и да се абстрахира в по-голяма степен към теорията и светът на идеите, а не към филмите, отново ни въвежда в сферата на филмовото изкуство по вече добре познатия ни маниер.

Смея да кажа нещо повече - че подпорът тук е по-качествен. Някои изпуснати филми от предишния наръчник, както и самите режисьори, са наваксани и крайният резултат е доста задоволителен. Опозицията, в която този път ни въвежда жижек е свободният избор и скритите заповеди, които имплицитно са заложени в неговите варианти. Правейки един вид кръгово доказателство, тръгвайки от едно място и завръщайки се отново на изходна позиция, съвременния философ ни е придвижил крачка напред през емблематични филми, засягащи връзката на невзрачния субект и разкриващото се над него множество от авторитети. В това мисловно преместване Замъкът на Кафка е преместен в Бразилия, Шофьорът на такси раздава правосъдие, Титаник е обявен за ръба на бездната, която не разделя любовта на двамата влюбени, а напротив я увековечава, правят се опити за живеене на друг живот, по възможност далеч от кариерата в армията, и така нататък, и така нататък.

Словенски хумор на абстрактно ниво. Туширал влиянието на Фройд, за да издигне това на Маркс и Лакан. Разкрива ни възможността по нов начин да гледаме всеки следващ филм, да сме критични към заобикалящия ни хабитат и да си останем автентични докрай. Дами и господа - Жижек!


No comments:

Post a Comment